7 Ekim 2015 Çarşamba

EV YAPIMI TARHANA da pratik püf noktaları:





                                 MALZEMELER:


!,5 Kg. Salçalık uzun domates.
750 Gr.Salçalık kaypa biber.
500 Gr. Kuru soğan.

6 diş sarımsak.
3 tepeleme yemek kaşığı kaya tuzu.
1 tepeleme yemek kaşığı kuru nane
1 paket kuru maya.
3 kg. buğday unu.














                                   HAZIRLANIŞI:


Domates(kabukları soyulacak),biber (Çekirdekleri çıkartılacak),soğan ve sarımsakları ayrı ayrı rondoda çektim.Kuru mayayı ılık yarım çaybardağı suya ıslatarak erimesini sağladım.
Tüm malzemeyi yoğurma kabına aldım ve unu azar azar ileve ederek yoğurmaya başladım.Tüm un bittiğinde hafif cıvık bir hamur elde ettim.
Bu hamuru güneş almayan bir yere üzerini sofra bezi ile örterek bıraktım.İlk üç gün kabardıkça havasını alıp taşmasını önlemek için kabardıkça yoğurdum.Daha sonra günde üç kere yoğurarak altı gün bekleterek ekşimesini sağladım.
Daha sonra havadar bir alan olan evimin salonunda yemek masasının üzerine serdiğim sofrabezinin üzerinde iri parçalar halinde serdim.Akşam üstü ters çevirdim.İkinci gün iri parçaları kırıklayarak avucum ile ufalayıp tekrar serdim.üçüncü gün mikserde çekerek kevgirden geçirdim ve iki günde bu şekilde kurumasını sağladım.
Bu terkiple yaklaşık 3,450 gr.ev yapımı tarhanam oldu.
Şimdi bir kış yetecek kadar tarhanam oldu.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder